Inițial, restauratorii au considerat că au de-a face cu o copie ulterioară a „Madonna della melagrana” (Madona din rodie), creație a lui Sandro Botticelli (1445 – 1510) din anul 1487. Aceștia au început însă să aibă îndoieli după ce au reușit să elimine lacul galben de pe pictură.
Experții de la organizația caritabilă English Heritage au cerut apoi ajutorul specialiștilor de la Victoria and Albert Museum și de la Galeria Națională din Londra, pentru a putea confirma originea operei artistice, iar cercetările au demonstrat că aceasta fusese pictată în secolul al XV-lea, în atelierul lui Botticelli din Florența.
Rachel Turnbull, unul dintre membrii organizației, a afirmat că ea și colegii săi au început să aibă dubii fiindcă, „din punct de vedere stilistic, era prea asemănătoare pentru a fi o imitație, era din perioada potrivită, era corectă din punct de vedere al tehnicii și fusese pictată pe lemn de plop, un material folosit des în acea perioadă”. Ea a continuat spunând că, după ce a fost scos stratul de lac, „examinările cu raze X au scos la iveală schița, care includea schimbări pentru forma finală a compoziției ce nu se găsesc în copiile fidele”.
Restauratorii au considerat inițial că aveau de-a face cu o copie ulterioară, deoarece detaliile sale erau diferite față de versiunea originală, mai mare, care este expusă la Galeria Uffizi din Florența. Existența unor versiuni multiple ale „Madonna della melagrana” a fost susținută de Paul Joannides, profesor emerit de istoria artei la Universitatea din Cambridge, care susține că Botticelli avea, precum alți contemporani din Florența, „un atelier activ, care crea versiuni sau adaptări ale unor opere populare, cel mai probabil la prețuri mai mici”.
Pictura, care va fi expusă din luna aprilie la Ranger’s House din Greenwich, Londra, este considerată a fi cea mai apropiată versiune a capodoperei din 1487. Aceasta o înfățișează pe Fecioara Maria melancolică, înconjurată de îngeri, în timp ține pe Iisus, înfățișat ca un bebeluș, și o rodie.